VIN dekodér / VIN checker / dekódování a ověření výrobního čísla vozu online zcela zdarma
Univerzální VIN dekodér pro Škodu, Audi, Volkswagen, Citroen, Chevrolet, Opel, Volvo, Mitsubishi a mnoho dalších výrobců.
Kupujete ojeté auto? Využijte naší nabídky vzor kupní smlouvy zdarma.Výrobce | neznámé |
---|---|
Model | neznámé |
Modelový rok | neznámé |
Závod | neznámé |
Vyrobeno v | neznámé |
Výrobní číslo | neznámé |
Validní | neznámé |
Užitečné odkazy k VIN
- aplikace.policie.cz - vyhledávání v seznamu odcizených vozidel v ČR
- www.minv.sk - vyhledávání v databázi odcizených vozidel na Slovensku
- databáze kradených vozidel v Litvě - vyhledávání podle VIN
- vyhledávání VIN v databázi kradených vozidel v Rumunsku
- vyhledávání podle VIN v databázi kradených vozidel v Itálii
- kontrola v databázi ukradených vozidel v USA a Kanadě na základě VIN
- kontrola VIN v databázi ukradených vozidel pro Itálii, Slovinsko, Rumunsko, Slovensko a Českou republiku (www.stolencars24.eu)
- univerzální VIN dekodér - vinformer.su
- univerzální VIN dekodér - vin-decoder.net
- VIN dekodér pro Audi, Seat, Škoda, Volkswagen - www.igorweb.org
- polský VIN dekodér, kontroluje v databázi kradených vozidel
- www.cardetect.cz prověří auto na základě VIN u leasingovek a ještě jestli není kradené v ČR
- o prověření VIN pro Peugeot můžete požádat v kategorii k příslušnému vozu
- VIN dekodér pro Ford
- VIN dekodér pro Škodu
- VIN dekodér Toyota ČR
- VIN dekodér pro Volswagen
- VIN dekodér pro BMW
- popis VIN pro Subaru
Obecně o VIN
Věřte nebo ne, ale většina věcí co se dočtete o VIN je pravda jen napůl. Samozřejmě až na úplné základy.
Samozřejmě dle specifikace je VIN jednoznačný identifikátor vozidla a lze z něho vyčíst určité údaje o voze. Co obecně ještě platí, že se dozvíte, z jaké země a jaké značky vůz je, ostatní je už ale jakási šedá zóna. Některé automobilky, jako například Škoda, do VINu zakódují model, typ karoserie i motoru, jiné, např. Alfa Romeo, mají ve VINu stroze jen model vozu a nic víc.
VIN vznikl v roce 1981, předtím byly karoserie také označovány, nicméně vše záleželo jen na rozhodnutí výrobce. Dnes má VIN 17 znaků a alespoň částečně danou formu. Pro vyhnutí se omylům nesmí VIN obsahovat I, Q, O (aby se nepletli s 0 a 1), některé sekce mají další specifika a omezení.
Části VIN kódu
WMI - světové označení výrobce (World Manfufacturer Identifier)
První tři znaky kódu VIN určují kontinent, zemi a automobilku. To že se občas celé tři znaky, nebo třeba dva z nich podobají automobilce je částečně náhoda a částečně si to určila automobilka - ta totiž dostane jen některé znaky a je na jejím uvážení, jak jich využije. S - Z na prvním znaku jsou pro Evropu, na dvou prvních znacích má ČR TJ - TP a Škoda pak právě TMB - tedy MB není tak úplně od Mladé Boleslavi, jak se často uvádí. Tatra má totiž např. TMT a Karosa TMK. Z podobného důvodu má Porsche WP0 a Volkswagen WVW. Jindy však není zkratka tak poetická a nedává žádný větší smysl.
VDS - Popis vozidla (Vehicle Descriptor Section)
Dalších 5 znaků je pro údaje o voze. Jak už bylo zmíněno výše, někdo tam kóduje jen model, někdo ještě další informace jako je karoserie, airbagy, motor atd.
Kontrolní číslice VIN
Na 9. pozici je kontrolní číslice, aby bylo možné jednoduše určit, zda se nestal nějaký překlep apod. Samozřejmě to není stoprocentní, spíš skutečně jen pro kontrolu. Tato kontrolní číslice je však předepsána jen v Severní Amercice, nicméně i ostatní výrobci se v posledních letech přiklonili k jejímu využití. Auta z devadesátých let, která jsou ještě běžně v oběhu ji často nemají, resp. tuto pozici využívají pro popis karoserie (tak to popisuje i norma!).
VIS - identifikace vozidla (Vehicle Identifier Section)
Desátá pozice VIN - modelový rok
Desáté číslo je označením roku, bohužel jde opět o nepřesný údaj, protože někdy se uvádí modelový rok, jindy rok výroby. Rozdíl je v tom, že pokud jde o modelový rok, může se stát, že ve VIN bude rok 2005, ale auto je z roku (asi z druhé půlky) 2004. Ale lepší alespoň přibližný údaj než žádný. Dalším problémem, i když asi zanedbatelným je to, že rok má 30 možných znaků a tedy se po 30 letech opakuje - což nastalo poprví v roce 2010. Ze znaků roku byla vyřazena písmena Z a U aby se nepletla s 2 a V.
Jedenáctá pozice VIN - výrobní fabrika
V jedenácté číslici se skrývá fabrika, ve které byl vůz vyroben. Opět to je ale údaj, který nebude vždy dodržen. Kódy si určuje výrobce sám, neexistuje pro ně žádná univerzální tabulka.
Posledních 6 čísel VIN - ID vozu
Posledních 6 znaků je určeno k jednoznačné identifikaci vozu - odlišuje vozy stejného výrobce, ze stejné fabriky a se stejnými ostatními parametry (model, karoserie atd.)