.
vin
vin dekodér
+
vlož inzerát

přihlásit se

nápověda

Volvo

Modely zančky Volvo

240, 240, 241, 241, 242, 242, 360, 360, 440, 440, 460, 460, 480, 480, 740, 740, 850, 850, 940, 940, 944, 944, 960, 960, C30, C30, C70, C70, S40, S40, S60, S60, S70, S70, S80, S80, S90, S90, V40, V40, V50, V50, V60, V60, V70, V70, V90, V90, XC60, XC60, XC70, XC70, XC70, XC90, XC90, XC90,

Historie značky Volvo

Název a ochranná známka

Volvo je latinský výraz pro „otáčím se“. Značka Volvo byla původně zaregistrována v květnu 1911 jako samostatná společnost uvnitř SKF a jako registrovaná obchodní známka se záměrem použít ji pro speciální série kuličkových ložisek, ale tento nápad se používal jen velmi krátce a SKF se rozhodlo používat „SKF“ jako obchodní značku pro všechna svá ložiska. Společnost Volvo nevyvíjela žádnou aktivitu až do 10. srpna 1926, kdy prodejní manažer SKF Assar Gabrielsson a inženýr Gustav Larson (po roce příprav zahrnujících výrobu 10 prototypů), zřídili automobilku Volvo AB uvnitř SKF. Na Stockholmskou burzu bylo Volvo uvedeno v roce 1935, když se SKF rozhodlo prodat svůj podíl v této společnosti. První série automobilů Volvo ÖV 4 opustila továrnu 14. dubna 1927 a toto datum se stalo oficiálním datem založení společnosti Volvo. Ochranná známka je dnes půl na půl vlastněna skupinou Volvo a skupinou Ford, která ji získala v roce 1999 odkoupením divize osobních automobilů.

Historie skupiny Volvo

Automobily

Skupina Volvo má původ v roce 1927, když první automobil Volvo (osobní) sjel z výrobní linky továrny v Göteborgu.
První nákladní automobil byl představen pod názvem Series 1 v lednu 1928, a znamenal okamžitý úspěch – rychle se vyprodala celá roční produkce. Nákladní automobily Volvo však vzbudily zájem i mimo Švédsko. Vývoz nákladních vozů pod značkou Volvo do Evropy začal v třicátých letech. Po raketovém startu se oba vlastníci společnosti, Assar Gabrielsson a Gustaf Larson, rozhodli zkonstruovat vozidlo, které by bylo bezpečné a mohlo odolat krutým podmínkám švédského chladného podnebí a špatným silnicím. Od té doby co začaly vozidla řídit lidé, měli zakladatelé toto heslo: „Bezpečnost je – a musí vždy být – základním principem navrhování. “ Zaostřením na bezpečnost, trvanlivost a kvalitu musela část vývoje začít od začátku. Vývoj šel rychle dopředu a už v roce 1933 představilo první nákladní automobil s trambusovou kabinou. V roce 1946 představilo svůj první naftový motor a v roce 1954 zavedlo turbodmychadla (roku 1980 vyrobeno poslední nákladní auto bez turbodmychadla). V roce 1977 představilo zvýšenou kabinu Globetrotter, která se stala velice žádanou. Nejúspěšnější model Volva, FH12/16 představila automobilka roku 1993. Zatím poslední novinkou je model FE (představen v roce 2006), který je technicky spřízněn s vozy Daf LF a Renault Midlum.

Lodní motory

Lodní motory byly částí Volva stejně dlouho jako nákladní automobily. Pentaverken, která byla založena v roce 1907 a oslavuje letos své 100leté výročí, byla získána v roce 1935. Na začátku roku 1929 byl představen legendární závěsný lodní motor U-21. Jeho výroba pokračovala až do roku 1962.

Ostatní součásti skupiny Volvo

První autobus, pojmenovaný B1 byl uveden v roce 1934, a letecké motory přidalo Volvo do svého portfolia na začátku čtyřicátých let. Konkurenti přicházeli a odcházeli, ale skupina Volvo se z poměrně skromného začátku ve dvacátých letech vyvinula z místního výrobce do světové skupiny a zároveň do jednoho ze světově největších výrobců těžkých nákladních automobilů, autobusů, technologií pro stavebnictví, lodních motorů a komponentů pro letecké a raketové motory.

Pozice Volva na trhu nákladních automobilů posílila v roce 2001 po zakoupení Renault Trucks a MACK Trucks, a tím se rozvětvila do Francie a USA. V posledních 10 letech rychle rostla společnost hlavně na trhu služeb, například ve finančnictví.

zdroj: cs.wikipedia.org

+ vložit inzerát